Jste zde
Co by měl mít živnostník i firma z hlediska marketingu a reklamy
Je to vcelku jednoduché a dá se to říct dvěma slovy: Svoji tvář. To znamená jednotný vizuální styl, cizím slovem corpotate identity. Dnes i instalatér mívá webové stránky, kde nabízí své služby, vizitku, auto na práci, občas inzerát v novinách, ceduli před dílnou, pracovní oděv... Dost často se setkávám s tím, že to vše je ve stylu "každej pes jiná ves".
Přitom je poměrně jednoduché, mít vše tak, jak to dělají i nadnárodní korporace. Základem je jednoduchý Manuál jednotného vizuálního stylu, kde je definováno alespoň logo, barevnost a používaná písma. Pokud se tento manuál používá při tvorbě všeho, co s firmou nebo produktem souvisí, nemůže se již stát, že by nebyla vidět jasná souvislost mezi vizitkou, inzerátem v tisku, firemním autem a výlohou provozovny.
Za nejpoužitelnější formu manuálu považuji stránku na firemním webu, nejlépe zaheslovanou, aby se k ní nedostal někdo, kdo by ji mohl zneužít. Ta pak obsahuje logo ke stažení ve všech verzích, jména používaných fontů a definici barevnosti. Pak stačí grafikovi poskytnout adresu stránky, heslo a on má k dispozici vše, co potřebuje k tomu, aby Vám mohl navrhnout například vizitku, leták nebo třeba návrh polepu auta.